Nya tag 2011

Ja, nu är det nya året igång och det är dags för en massa förändringar. Trist bara att mitt 2011 börjar med att jag varit sjuk fram tills nu och först nu börjar må bättre. Feber, halsont, hosta, rinnande näsa, ja allt på en gång liksom.

Jag får passa på att önska alla en god fortsättning på det nya året och hoppas ni alla hade en trevlig jul med mycket god mat och trevligt sällskap.

Nu när det nya året ändå är igång finns det ett par saker som ska förändras under året. Jag tänkte att jag listar dem helt enkelt med en liten förklaring till varje.

1. Rutiner, mat och träning (som alla andra lovar). Efter valet var jag trött och less, helt ärligt har jag varit helt offside från omvärlden, suttit och stirrat rakt in i väggen. Inte hade jag heller några riktiga rutiner under själva valrörelsen då det var stress, stress, stress som gällde.
Nu ska jag få igång ätandet av ordentlig mat, 3 gånger per dag, promenader för att mitt knä ska bli bra igen och sen enklare träning hemma för axelns skull.

2. Studierna. Fokus på studierna är prio nu. Fixa färdigt höstens kurser och sen är det Freds- och Konfliktvetenskap C-kurs som gäller och en kandidatuppsats i slutet på terminen.

3. Lägenhet. Jag och Lisa vill hitta en lite större lägenhet i ett lugnare område så nu är det dags att på allvar ta tag i letandet igen. Malmö är en svår stad när det gäller lägenheter men med lite tur och envishet så går det nog. 

4. Politiken. Jag kommer avslöja lite mer med mina mål för politiken om några dagar. Klart är att jag hoppas bli omvald till ordförande för KDU Malmö nästa lördag den 15:e när vi har årsmöte.

Det får bli all for now. Bloggen kommer uppdateras lite oftare nu igen men jag kommer antagligen göra om lite här också för jag är inte riktigt nöjd med bloggens utseende.

One response to “Nya tag 2011

  1. Pingback: Lite siffror och sprid gärna | Mattias Grängzell – Compassionate Conservative

Kommentera

