Hur reagerar man på detta?

Jag och Lisa var precis ner med tvätt i tvättstugan men ser redan när jag kommer ner i källargången att det lyser från tvättstugan. Jaja, tänker jag, säkert någon som glömt ljuset på eller liknande men när vi kommer fram ser jag att det är alldeles blött över hela golvet och torktumlaren och torkskåpet är igång + att det står en snubbe där som inte kan ett ord svenska. Han pratade något språk likt spanska men inte spanska, de hade jag känt igen.

När vi kom så såg han oss och ursäktande på sitt språk plockade han ihop sin tvätt, stängde fönstret (som var öppet) och sen gick han ut när vi skulle gå ut. Vi låste, tittat undrande på varandra och gick tillbaka. Då ser vi att han står i ett förråd med sin tvätt men såklart inte vad han gör eftersom det är mörkt nere i källaren (Akelius är dåliga på att byta trasiga lampor kan man säga).

Hur f*n reagerar man på det här? Ska man ringa efter en vakt eller? Säg att vi gått ner nu först till 08.00 så hade han antagligen torkat golvet i tvättstugan också utan att vi vetat att han ens varit där. Så rena som tvättmaskinerna var har de inte varit sen vi flyttade in för de var avspolade också. SKUMT!

2 responses to “Hur reagerar man på detta?

  1. Hmm, förstår inte riktigt. Höll han på att tvätta eller vad tror du att han gjorde?

    • mattiasgrangzell

      Det är de vi inte riktigt vet. Han tvättade men typ städade tvättstugan också. Läs på min sambos blogg där hon beskriver det på ett lite annat sätt än vad jag gjorde.

      Förvaltaren som jag pratade med tyckte de lätt som det var någon som bodde i ett av förråden.. :S

Kommentera

