Time to study!

Ja, nu är det dags att göra ett ordentligt ryck med studierna igen. Varit tokförkyld och liggande i feber förra veckan och mår bättre nu men halsen gör sig fortfarande påmind om att den kunde må bättre men läsa måste jag nu.

Jag har två tentor att fixa i höstkursens sista timmar. Jag har alltså under höstterminen läst Det moderna samhällets idéhistoria på Malmö Högskola. En kurs med mycke filosofi och en hel del historia. Det är kul att försöka hitta samband mellan idéutvecklingar och se hur de politiska samhällsidéologierna påverkat och fortfarande påverkar varandra. Det har varit en kurs som också hjälpt mig att se kopplingar mellan statsvetenskapen och freds- och konfliktvetenskapen som jag ändå har som huvudspår i mina studier.

Men nu är det hemtenta nr 2 som ska fixas. Den första hemtentan i kursen gick inte så bra så den ska göras om muntligt på tisdag nästa vecka.

Nu kööööör vi!

Kommentera

