God morgon!?

Ja, jag är egentligen för trött för att kunna avgöra om det är en god morgon eller inte men vill samtidigt önska alla en god morgon. Jag har halvt om halvt klätt på mig och ska om ca 20 minuter gå upp till bussen men har morgonrock + filt på mig också för att jag fryser och bara vill sova men jobb väntar på högskolan.

På nyhetsmorgon på SVT hör jag Mats Knutsson diskutera partiledarskapet i Vänsterpartiet som vad dagens fokus. Ska Lars Ohly sitta kvar eller inte? Men mest pratas det om Tunisien och vad som händer i landet som just nu är i kaos.

Men jag känner att jag bara måste ställa en fråga till alla er som säger att ni ska rösta på Moderaterna om det vore val idag. Vad är den avgörande frågan till att det blir just Moderaterna av Allianspartierna?

Klart det är frustrerande som kristdemokrat att läsa mätningar när vi ligger precis under 4-procentsspärren men det är långt kvar till 2014. Dock så saknar jag ett tydligt ledarskap och vassare armbågar från min partiledning och riksdagsgrupp. Det är dags att visa att KD faktiskt gör saker och att det är bra saker ni gör i regering och riksdag. Vi måste också ta ut riktningen, bestämma oss om den kristdemokratiska visionen, som samlar alla aktiva att gå ut på gator och torg och värva massor av medlemmar. Klart är att KDU går bättre än någonsin!

Läs mer här: Ab 1, Svd 1, Svd 2DN 1, Exp 1,
Tunisien: Exp 2DN 2,

2 responses to “God morgon!?

  1. Det finns ett enkelt svar på den frågan – väljarna röstar på politik, och det är Moderaterna som driver Alliansens politik. Eftersom vi numera har blockpolitik blir de mindre partierna mer och mer irrelevanta. Du ser samma sak inom den brittiska Con-Dem koalitionen.

    Alternativet? Att gå på val som självständigt parti och på egen plattform. Det är så ett flerpartisystem är tänkt att fungera.

  2. Pingback: Att skjuta på allt som rör sig « Under den lugna korkeken

Kommentera

