Prestationsångest

Okey, dags att öppna sig lite känner jag.

Skulle göra en muntlig tenta idag med en lärare i en idéhistorian efter att ha suttit tentavakt under förmiddagen. Får en fråga, nämn några filosofer och förklara deras tankar från upplysningen. Rätt enkel fråga egentligen känner jag men det är totalt tomt i mitt huvud, en ren och skär blackout! Fy säger jag bara. Blev så irriterad på mig själv men jag ska göra tentan nästa vecka istället. Visste inte att jag kunde få prestationsångest för en sån här grej men kan lova att jag inte tvekar längre. Det intressanta är ju att jag kan debattera inför 500 pers utan problem.

Nu blir det att mala del två-tentan istället tills den är klar och sen är det första föreläsningen imorgon på vårterminen och C-kursen drar igång på Freds- och Konfliktvetenskap. Ska bli rätt kul men vill få bort de gamla tentorna fort nu. Kommer begrava mig i mina böcker närmaste veckor kan jag lova!

Kommentera

