I´m alive!

Uppdatering:
Oh vad jag känner att jag behöver skriva här nu. Länge sen sist och då vet jag att jag lovade att skriva snart igen. Tyvärr, för det är tyvärr, har jag så sjukligt mycke med mina studier. Att jobba för KD i valrörelsen var hur kul som helst och väldigt utvecklande på ett personligt plan men dock blev jag efter med mina studier och det är de som gör att jag har så galet mycke hela tiden. Kan glädja er med att jag klarat av ytterligare en av de kurser jag legat efter med nu i alla fall. Annars så är det kul att se att det fortfarande är folk som tittar in och kollar om jag skrivit något nytt och jag ska verkligen försöka skriva mer. Har både hunnit tatuera mig igen och raka av mig håret också sedan sist jag skrev.

Men vad tycker ni, ska jag börja slänga in mer bilder kanske så det inte blir så långa uppdateringar hela tiden?

Fortsatt kandidatur mot FS
Känner också att jag behöver skriva lite om detta nu. Några distrikt har valt att åternominera mig efter att valberedningens förslag till ny förbundsstyrelse inte hade med mitt namn. Jag har också tackat ja till åternomineringen och det finns lite olika anledningar.

Det finns alltid olika åsikter och andra personer som är duktiga och vill in i styrelser. Jag lägger ingen vikt eller reflekterar inte i onödan gällande valberedningens förslag men tycker självklart att jag borde kunna bli invald i KDU:s förbundsstyrelse men det handlar om vad ombuden och medlemmarna på KDU:s riksmöte (årsmötet) tycker. Valberedningens förslag är ingen lag som man måste rösta på utan just ett förslag.

Jag har aldrig varit en person som är tyst när jag tycker något. Detta ses både som positivt och negativt. Detta betyder också att jag alltid säger min åsikt, hur obekväm den än må vara. När jag var 12-13 år kände jag för första gången att jag ville ta ställning utanför skolvärlden och jag blev medlem i MUF. Jag blev dock inte långvarig medlem för jag hade då som nu alltid massor med saker att göra och elevråden  var mitt sätt att förmedla åsikter. I slutet av 2005 blev jag dock kontaktad av Centerpartiet som ville föryngra sina listor i Härjedalen. En av deras toppar i Härjedalen kom till och med hem till mig och vi pratade i runt 2 timmar kommer jag ihåg men det kändes inte rätt. Bollen var dock i rullning och efter en ordentlig funderare mellan Kristdemokraterna och Moderaterna föll valet på Moderaterna. Jag engagerade mig både i ungdomsförbundet och partiet och tog också min första stora debatt på min gamla gymnasieskola i valrörelsen 2006.

Jag var aktiv i MUF och Moderaterna fram till slutet av 2008 då jag valde att lämna pga. den nya inriktning som jag tycker Moderaterna tagit. M:s och framför allt MUF:s nya politik öppnade dock mina ögon igen för Kristdemokraterna och KDU. Jag kände att Charlie Weimers m.fl i KDU förmedlade just det jag trodde på: ett starkt civilsamhälle där vi vågar prata om värderingar och eget ansvar. Där man pratar om verklig jämlikhet och verkligt lokalstyre. Mitt huvudbry hade tidigare att göra med huruvida man behövde vara kristen eller inte för att vara engagerad men så är verkligen inte fallet.

Slutligen:
Nu blev det ett sånt där jättelångt inlägg men det är så roligt att skriva också. Jag håller just nu på med min kandidatuppsats i Freds- och Konfliktvetenskap så min tid att skriva här är begränsad men jag ska verkligen bättra mig nu. Som jag redan skrivit ovan så ställer jag er läsare frågan om ni tycker jag ska börja få in fler bilder från vardagen och skriva något kort istället. Men kommentera gärna om vad ni vill läsa på bloggen så ska jag göra mitt bästa för att alla ska ha något att läsa här även om ni inte behöver hålla med om allt jag skriver..

Om du undrar vad jag vill göra mer konkret om jag kommer in i KDU:s förbundsstyrelse ber jag dock om att du mailar mig på mattias.grangzell@kdu.se

Avslutar med en bild från vårt senaste styrelsemöte med KDU Malmö. Jag hittade ingen parkering så det fick bli möte på Ribban istället..
På bilden från vänster ser ni Carl, Jessica, Ardavan och mig själv. Bakom kameran står Martin. Hela styrelsen var inte med men jag tror nog London och Berlin var rätt så nice för de andra ändå..

Kommentera

