Årets Lokalavdelning KDU Malmö och RM 2011

Sådär, nu är årets Riksmöte för KDU avklarat och jag är åter hemma i Malmö. Visst klagar man ibland över att bo i Malmö när man är norrlänning och man tycker det är långt att åka för att hälsa på släkt och vänner men så fort man lämnar staden vill man tillbaka, kanske ett tecken på något? Jag tänkte i vilket fall kort försöka återge lite av riksmötet och vad som hände. Kommer självklart inte kunna återge allt för då blir det ett långt inlägg och både ni och jag vill nog att jag är hyffsat kort.

Årets Riksmöte avhandlades i Eskilstuna vilket gav oss från KDU Skåne samma resa som förra året när det var Riksmöte i Västerås, dvs. extremt tidig morgon. Men att åka minibuss med KDU Skåne är hur kul som helst. Det sjungs, diskuteras, skrattas och det är tävlingar. I år hade vi också sällskap med den skånska flaggan.

På Riksmötet togs det en hel del beslut och det är svårt att komma ihåg alla men ett mycket bra beslut som äntligen togs är att KDU ska verka för ett svenskt NATO-medlemskap. Vi valde också en ny förbundsordförande och en ny förbundsstyrelse. Som ni vet kandiderade jag själv men kom tyvärr inte in. Nu skulle nog ni kunna tro att jag är bitter över det men det är faktiskt lugnt. Även om jag inte kom in så finns det andra saker i livet som är betydligt viktigare.
Jag vill dock passa på att önska Aron Modig och den nya styrelsen lycka till det kommande året. Det finns mycket som måste göras inom KDU men jag tror att med Aron Modigs ledning kan KDU fortsätta växa!

Vill också passa på att gratulera min gamla skolkamrat Hanna Wagenius som blivit vald till ny Förbundsordförande för Centerpartiets Ungdomsförbund.

Det absolut roligaste som hände i helgen var dock att KDU Malmö blev årets Lokalavdelning i KDU. Jag kan inte annat än känna mig nöjd med min styrelse och mina medlemmar men den viktigaste personen i detta är ändå min flickvän och sambo Lisa som ställer upp i alla lägen för mig. Vill också passa på att tacka partiet både i Malmö och Skåne. Det är svårt att få till en bra relation om inte alla är med på det och ni i KD Malmö och KD Skåne ställer verkligen upp för oss i KDU.


Avslutningsvis vill jag bara säga att vi i KDU Malmö ska göra allt vi kan för att försvara Årets Lokalavdelning och vad jag vet har ingen lyckats att vinna det priset två år i rad men vi ska göra försöket!

Länkar (uppdateras när det kommer fler):
Modig: KDU, D, Svd, HH, KD,
Wagenius: PB, Skd, DN, Exp, Svd, NT,
KDU Östergötland livebloggade från Riksmötet

Kommentera

