Gå och lägg dig!

Alltså seriöst, kan en sosse inte låta folk bestämma själva!?

Jag hade en diskussion med min mor idag angående fribeloppsgränsen och att den måste bort så att vi studenter ska kunna få jobba hur mycket vi vill under terminerna utan att det ska påverka vårt studiebidrag men det är en annan sak som fått mig att fundera idag och det är Gabriel Wikström, ordförandekandidat för SSU. Alltså är du på riktigt!?

Jag blir aktiverade mig politiskt för flera år sedan för att mina föräldrar är småföretagare och jag såg hur mycke regler som fanns, både nödvändiga och inte nödvändiga. Då kände jag en stor ilska mot Göran Persson, Ingvar Carlsson, Olof Palme och många andra Socialdemokrater.

Nu under 2010 var min frustration riktad mot Mona Sahlin och numera mot Håkan Juholt. Jag kan på fullaste allvar inte förstå hur dessa människor vill detaljstyra mitt, mina vänners och övriga boende i Sveriges liv. Jag förstår det inte! Men nu är måttet rågat, nu vill Gabriel Wikström utöka skolplikten till att innefatta barn vid 3 års ålder… Alltså seriöst! Bara för att inte 100 procent av Sveriges treåringar går i offentlig förskola så ska alla treåringar göra det. Detta måste vara ett sent aprilskämt för inte ens ens en socialdemokrat kan komma på den idén. Och ja, för er som undrar: jag är för en skolplikt i Sverige men jag tycker det är bra som det är nu. Låt familjerna bestämma själv och gå och lägg dig Wikström!

Länkar:
Wikström: Svd, Aron Modigs replik, Jessica Rosencrantz replik,

Också:
Ungdomsförbunden ökar, SCB:s väljarbarometer,

Kommentera

