Intressant hur fort saker glöms bort

Okey, först får jag be om ursäkt för min frånvaro men utan internet är det svårt att skriva blogginlägg.

Dock kan jag inte låta bli att kommentera en sak även fast jag tycker det är kul också. Som många av er som brukar läsa på min blogg redan vet har jag ett förflutet  i  Moderata Ungdomsförbundet. Mellan 2006 och 2008 var jag ordförande i MUF Härjedalen och vi kampanjade i valrörelsen 2006 som många andra borgare för ett förändrat Sverige. 2008 valde jag sedan att lämna MUF och Moderaterna eftersom jag inte tyckte om Nya Moderaternas förändring och insåg att nyliberalerna allt mer tagit över i partiet. Jag som konservativ valde då att lämna men det jag tyckte var så intressant när jag kollade facebook var hur man nu tydligen inte vill minnas saker.

Var jag så obekväm eller är detta bara ett tecken på ett storhetsvansinne i Nya Liberalerna, eller jag menade Nya Moderaterna på att man är så övertygad om att konservatismen är fel att den nu helt ska glömmas bort.

För att säga vad mitt problem är, 40 år sedan måste vara en felskrivning men en felskrivning i två tidningar? Nej, MUF Härjedalen ska ha lycka till, borgerligheten behövs i röda Härjedalen men undertecknad är bara 24 år och inte 64 år. MUF Härjedalen fanns mellan 2006 och 2008. Rätt ska vara rätt.

Östersundsposten, Länstidningen,

One response to “Intressant hur fort saker glöms bort

  1. När folkets betyg fås vid valet 2014 så kommer en tid av omprövning och skam för både Alliansen och oppositionspartierna – utom för SD förstås! Ska bli intressant att se hur de kommer lösa sina enorma behov av att förneka i princip allt… Reinfeldt: Jag, vadå? Jag har ju aldrig haft nåt att säga till om som statsminister i en minoritetsregering! Prata med Göran Hägglund istället! Jasså, har han lämnat riksdagen? Ja det ska jag också göra precis nu… Frugan ringer vi ska åka till Turkiet tillsammans med paret Bildt. De har betalt flygbiljetterna till Ankara. Returbiljett? Nej vi har gjort vad vi kunnat mot Sverige nu…”

Kommentera

