Tack för mig KDU och nya utmaningar i KD

Så, du var man uppdragslös, eller ja, inom KDU iaf. Från och med 15.20 idag lördag när KDU Skånes årsmöte avslutades har jag inte kvar mina uppdrag som ordförande för KDU Malmö och 1:e vice ordförande KDU Skåne. Det känns självklart lite vemodigt men också väldigt skönt för då kan jag jobba vidare med andra saker.

Som aktiv i KDU Malmö och Skåne har jag varit med om en rolig resa som inte kommer ta slut än. Jag sitter numera i valberedningen och lär fortsätta komma på medlemsmöten när jag har möjlighet och människorna i KDU är ju också fortfarande vänner.

Mitt stoltaste ögonblick är ändå när KDU Malmö blev utsedda till årets lokalavdelning i KDU på riksmötet i Eskilstuna 2011. KDU Malmö har också dubblat sitt medlemsantal, varit väldigt aktiva i den politiska debatten och stärkt sig organisatoriskt. Jag lämnar inte ett sjunkande skepp utan en stigande raket mot nya framgångar.

Jag vill önska de nya styrelserna i KDU Malmö och KDU Skåne stort lycka till i arbetet framöver. Jag kommer finns med och jobba för valseger 2014 i moderpartiet men KDU behövs!

KDU Malmös nya styrelse:
Ordförande:    Benjamin Norburg – Nyval
1 vice:    Carl Björkvall Hansen – Nyval
2 vice:    Martin Hallander – Nyval
Ledamot: Ardavan Khoshnood – Omval/nyval
Ledamot: Kevin Svensson – Omval
Ledamot: Fredrik Zelmerlöv – Omval
Ledamot: Johan Lindberg – Nyval
Ersättare: Abtin Khoshnood – Nyval
Ersättare: Jacob Närhi – Nyval

KDU Skånes nya styrelse:
Ordförande: Alex Harrison (omval)
1:e vice ordförande: Martin Hallander (nyval)
2:e vice Markus Klingborg (nyval)
Ledamot: Emma Ewaldson (omval)
Ledamot: Oskar Welander (nyval)
Ledamot: Carl-Björkvall Hansen (nyval)
Ledamot: Emil Öberg  (om/nyval)

2 responses to “Tack för mig KDU och nya utmaningar i KD

  1. Göran Sydhage

    Bra jobbat Mattias ! Det ska va en norrlänning å få fart i Malmö 🙂

    • mattiasgrangzell

      Tack Göran. Vi norrlänningar är envisa på gott och ont, vi ger aldrig upp tack vare vår envishet.. 🙂

Kommentera

