DTS och musik

Diska, Tvätta, Städa, det har varit min söndag. Jag och sambon har helt enkelt städat ut julen nu helt och hållet med nya gardiner uppe och julsakerna nere i källaren igen. Även fast mitt julfirande mest bestod av uppsatsskrivande så är det skönt att julen är undanstädad. Nu är det fullt ös som gäller under vårterminen och sedan är det sommar igen.

Har dock helt grävt ner mig i en låt också som jag missat helt och hållet. Fattar inte varför men så är det ibland även om man är väldigt musikintresserad. Tänkte jag skulle förklara vägen till låten vilket också gjort att jag hittat en ny artist att lyssna på.

Som många andra har jag alltid tyckt att det är kul att titta på TV-program som Idol, Talang m.m. Dock så är det roligaste att sitta och titta på brittiska eller amerikanska versionerna för där finns verkligen supertalangerna känns det som. Det senaste jag fastnade för var brittiska X-factor efter att ha sett den smått galna Frankie Cocozza och hans audition.

Det går att skriva vidare om Cocozza hur länge som helst för den killen är slående lik Pete Doherty i att skapa skandaler känns det som. Men jag fastnade speciellt för en låt som Cocozza gjorde innan han lämnade programmet.

Nu gillar ju jag verkligen brittisk musik vilket säkert gjorde att låten fastnade lite extra så jag letade upp originalet och blev smått chockad över hur många som sett videon på youtube, hela 22 000 000 har sett musikvideon!

Som avslutning på detta musikinspirerade blogginlägg vill jag också tipsa om att klicka vidare på youtube på hans låtar. Finns också massor med covers på The A Team som är värda att lyssna på. Finns många bra röster ute i världen. En annan rolig sak är denna video, titta först på den innan ni läser vidare. 🙂

Just det, Rupert Grint gör ett inhopp som fanatiskt fan. Rätt kul enligt mig..
Ed Sheeran heter artisten om ni missat det och är klart värd ett försök iaf, själv är jag fast i hans musik just nu.

Allt gott och hoppas bloggandet fortsätter nu bara, stay tuned!

Kommentera

