Dags att gå vidare…

Ni har senaste dagarna kunnat läsa om att jag och Ardavan Khoshnood varit lite i ”blåsväder” gällande den intervju som vi var med i. Framför allt gäller det Ardavans förslag om att kunna återta medborgarskapet från kriminella invandrare. Detta är något som jag varit väldigt tydlig med från första början, men något som Niklas Orrenius inte tog med, att jag inte står bakom. Jag menar kort att har du fått ett medborgarskap har du ett medborgarskap och det kan man inte ta ifrån en medborgare. Nog om det, för det rör inte det ställningstagande jag gjort. Mycket sas dock under intervjun som aldrig kom fram men det är journalisten som väljer att skriva artikeln och självklart vinklar han fram vad han tycker är intressant.

Jag var då föreslagen som ordförande för Kristdemokraterna i Malmö under 2012 till en början och jag hade accepterat nomineringen men har i ett mail till styrelsen och valberedningen frånsagt mig nomineringen. Detta vill jag också delge er som följer mig politiskt via min blogg för det är ni värda när jag offentligt kandiderat till ordförandeposten. Hela situationen är rätt absurd egentligen men det gäller nu att lägga detta bakom sig och

Det finns flera anledningar till att jag inte kommer sitta i någon styrelse för KD Malmö. Dels handlar det om att jag prioriterat partiarbete i många avseenden före mina studier och det är inte en okey prioritering gentemot mig själv och min framtid. Detta kan jag nu ändra på. Sedan handlar det också om stämningen som varit sedan lördagen. Det blir bäst för alla på det här sättet. Jag har också för avsikt att fortsätta mitt uppdrag i distriktsstyrelsen för KD Skåne, det är Malmöstyrelsen jag tar en paus ifrån. Jag hoppas också att Göran Hägglunds önskan om försoning och enighet kan nå Malmö en dag.

Jag och Ardavan Khoshnood är och förblir vänner oavsett om det är inom eller utanför politiken. Skulle jag kryssa en annan politiker i ett val är det också han som får min röst.

Med hopp om respekt och förståelse,
Mattias

3 responses to “Dags att gå vidare…

  1. Tack för allt Mattias, du vet att du har betytt mycket för mig och det gör du frotfarande! Jag hoppas vi vidhåller kontakten regelbundet trots ditt ”avhopp”. Tack återigen!

    • mattiasgrangzell

      Självfallet kommer vi vidhålla kontakten. Du är inte bara en partikamrat utan också en mycket god vän. 🙂

  2. Mycket tråkigt att höra Mattias. Men givetvis ska du inte ”offra” din framtid genom att negligera dina studier. Jag har själv gjort så en gåmng och ångrar det varje dag.

    Jag hoppas dock att du kommer tillbaka och styr upp saker och ting i Malmö framöver så det finns bra folk där vid nästa val. Det är riktigt trist att ni har så lågt tak i nere i Skåne.

    Du och tjejen är välkommen upp till Småland när som helst!

Kommentera

