Perspektiv är viktigt

Perspektiv är viktigt och just nu är väl ”bråket” mellan Reinfeldt, Ask och Reepalu som är viktigast eller störst kanske man ska säga gällande alla skottlossningar som sker i Malmö. Att bo i en stad där stadens ”starke man” skyller allt på regeringen är tämligen intressant milt sagt. Sedan finns det väl säkert någon som missat det men ytterligare en bombattack mot polisen har ju också skett i Malmö.

Själv upptas man just nu av den intervju jag skrev om i mitt senaste inlägg som publicerades i Sydsvenskan i lördags. Att känna att oavsett vad man säger tolkas till raka motsatsen är intressant men att se hur vissa tolkningar får gå så obemärkt förbi är för mig också väldigt intressant. Nästan lite som vad är rätt eller fel.

Vad som händer just nu är oklart men det lär jag återkomma till, kanske ikväll, kanske imorgon eller kanske senare. Fast vem vet, jag kanske inte återkommer alls. Perspektiv är viktigt men reaktion kommer och det kommer publiceras här på bloggen. Nu gäller det bara att komma fram till vilken reaktion jag själv har på allt när det sätts i perspektiv. Vi får se hur reaktionen min politiska framtid.

Intervjun: Sds 1, Sds 2, Sds 3

2 responses to “Perspektiv är viktigt

  1. Jag hoppas verkligen inte att du överväger att avsluta ditt politiska engagemang i KD Skåne. Med den utvecklingen som ni har där nere så behövs du mer än någonsin.

    /Christopher

Kommentera

