Två steg i rätt riktning

Precis ätit lunch och innan jag återtar mina sysslor kollade jag snabbt igenom facebook och hipp hurra, jag läser det som blivit officiellt idag. Göran Hägglund har anställt Johan Ingerö som efterträdare till Martin Kits som tagit över Henrik Ehrenbergs (sparkad i OveTove-affären) arbete som stabschef. Ingerö blir alltså ny press presschef. Samtidigt anställs även tidigare förbundsordföranden för KDU Charlie Weimers som politiskt sakkunnig hos Göran Hägglund. Detta är två mycket bra och offensiva anställningar av två ytterst kompetenta personer. Jag är övertygad om att Kristdemokraterna tagit viktiga steg mot att bli ett tydligare borgerligt alternativ med dessa två personer.

Stort Grattis till både Johan och Charlie!

Världen idag, DN, Politikerkollen, Dagens Opinion, Dagens Media,

Kommentera

