Politiska veckan

Kom på att jag glömde berätta om vart jag var i måndagskväll. Jag var nämligen i Trelleborg och pratade lite på KD Trelleborgs årsmöte som årsmötestalare. Tog själv inga bilder tyvärr men det kanske kommer upp senare, vet att det togs lite bilder för deras hemsida.

Jag började som man brukar med att berätta lite om min bakgrund och hur jag varit med och startat upp KDU Malmö som blev årets lokalavdelning 2011 i KDU. Jag skulle i övrigt prata lite om Kristdemokraternas situation inför ”supervalåret” 2014 och valde att prata om det som jag tror är KD:s utmaning. För mig handlar det mycket om tydlighet och enighet. Kristdemokraterna måste också bli bättre på att ta strid med andra partier och åsikter. Vi måste våga stå för vad vi tycker och jag tycker mig ana fighting spirit nu med anställningarna av Johan Ingerö och Charlie Weimers.

Jag skulle kunna skrivare hur mycke som helst om det här men jag måste in till biblioteket och låna några metodböcker för min uppsats. Ikväll ska jag iväg och lyssna på Göran Hägglund som besöker oss i distriktsstyrelsen också. Ska bli riktigt kul.

Här har ni annars Göran Hägglunds tal från Kommun och Landstingsdagarna i Västerås i år.

One response to “Politiska veckan

  1. Du skriver att ”Kristdemokraterna måste också bli bättre på att ta strid med andra partier och åsikter. Vi måste våga stå för vad vi tycker … ”
    Problemet är ni inte har något att ta strid för. Bibeln har ni ju lämnat därhän och kyrkorna används till allt annat än det de var avsedda för. På några års sikt, högst två valperioder, finns inte KD längre. Enda möjligheten att det kommer finnas ett religiöst parti i riksdagen är om muslimerna bildar ett. Vilket Gud och Djävulen må enas om att motverka!

Kommentera

