Lite siffror och sprid gärna

Tyckte att det var lite kul med lite siffror så här på kvällen. Nördigt som bara den men ändå.

Jag skapade min politiska blogg i augusti 2009, sedan dess har jag haft totalt 26680 besökare. Min mest besökta dag var 11 oktober 2010 med 1060 unika besökare på en dag. WordPress räknar unika besökare som ett besök per dag per IP-adress som jag fattat det.

Kollar man vidare i min statistik så är det också rätt tydligt att se att besökare lätt lämnar en blogg när man inte skriver. Inte direkt någon raketforskningsnivå på den slutledningen men ändå.

Att 2010 var mitt mest besökta bloggår är inte heller så konstigt kanske med tanke på att det var valår och jag då bloggade väldigt mycket. I oktober 2010 skrev jag också ett blogginlägg om Jackie Arklöv vilket genererade väldigt många bloggbesökare i flera dagar.

Om någon nu undrar kanske, om du Mattias bloggat sedan 2009, vart är alla inlägg? Ja, jag gjorde om bloggen rätt rejält i början av 2011 och då plockade jag bort allt för att bygga om den här sidan. Ni kan läsa lite mer om varför här och här, inte så mycket iaf men första inlägget efter omstarten.

Jag finns ju också på twitter som ni kan se här intill. På Twitter skriver jag inte allt för ofta utan har mest kopplat så alla mina blogginlägg syns på twitter. Tycker det är en rätt bra funktion men självklart twittrar jag också även om det nu nog är ett tag sen. Följer just nu 484 personer och har själv 218 följare.

Har också som en avslutning en politisk facebooksida som ni också kan se här intill. Facebooksidan som är till för att jag ska kunna ha min ”vanliga” facebook mer privat har idag 63 likes. Där brukar jag också publicera mina blogginlägg, detta för att inte överösa min vanliga facebooksida med politik. Politik är nämligen inte allt och ska inte vara allt och då tycker jag man ska skilja på de två sidorna.

Vad vill jag då säga med detta inlägg? Ja, egentligen var det mest bara lite nördighet för mig personligen men ni som läser detta får självklart jättegärna sprida vidare mina tre politiska sidor. Bloggen, twitter och facebook är sätt att följa mina politiska tankegångar och även kommunicera med mig som politiker. Jag är idag också väldigt restriktiv med min vanliga facebook så gilla gärna min politiska facebooksida istället. Jag vill som många andra ha fler som läser, följer och kommenterar det jag tycker och tänker. Jag tror konstruktiv kritik är utvecklande och tar gärna emot dina åsikter.

Kommentera

