Då kör vi 2013, nominering och val

24 januari 2013, 09:33, infodisk på Malmö Högskola under introperioden. Ja, här jobbar jag nu i två veckor. Bra med extrapengar när man är student men det här är förhoppningsvis min sista termin jag ska läsa nu. Efter vårterminen 2013 hoppas jag att jag ska ha min kandidatexamen som jag kämpar för. Har under min studietid läst en hel del olika kurser nu, lite allmänna kurser som jag tror är bra att ha men också kurser som jag i efterhand nästan kan ifrågasätta varför jag läst dem. Sedan är det självklart så med olika kurser att vissa innehåller delkurser som inte tilltalar alla studenter och  det går ju såklart inte att säga att man alltid tillhör kategorin ”alla studenter”.

Nä, det där blev bara lite allmänt svammel. Poängen just nu är annars att nu ska bloggen få liv igen. Jag känner att jag vill skriva och varför då inte försöka få igång detta. I måndags var jag på partiträff i Hässleholm med Maria Larsson och på lördag ska jag på Kristdemokraternas Kommun och Landstingsdagar i Helsingborg. Förra helgen hade vi workshop med KD Malmö Lokalavdelning för att börja bygga upp en stark valplan inför supervalåret 2014. Fullt upp med partiaktiviteter med andra ord.

Ska inte heller glömma bort lördagens distriktsstämma med KDU Skåne. Vi var i Lund där vi sedvanligt valde fram ny distriktsstyrelse, hanterade olika motioner och nominerade till KDU:s förbundsstyrelse.

KDU Skånes styrelse:
Ordförande: Alex Harrison
1:e vice: Oskar Welander
2:e vice: Martin Hallander
Ledamot: Marcus Klingborg
Ledamot: Victor Landing
Ledamot: Elsa Brattström
Ledamot: Gustav Lundblad
Ersättare: Emil Öberg

KDU Skånes nominering till FS:
Förbundsordförande: Sara Skyttedal
1:e vice Förbundsordförande: Christian Carlsson
2:e vice Förbundsordförande: Martin Hallander

Samt ledamöter i bokstavsordning på efternamn

Ledamot: Madeleine Blom
Ledamot: Hugo Fiévet
Ledamot: Mattias Grängzell
Ledamot: Alexander Lagerman
Ledamot: Thomas Nordwall
Ledamot: Emil Svensson
Ledamot: Anna Theodossiou
Ledamot: Mimmi Westerlund

Kommentera

