Planen för 2013, isch

Nu är planen för 2013, eller första halvan av 2013, typ klar. Jag sitter som jag skrev igår nu i två veckor i en introdisk för nya studenter på Malmö Högskola. Året började annars med en skön ledighet för mig där jag bara läste böcker jag ville läsa, inget mer och inget annat. Sedan gjorde jag några småändringar i min B-uppsats i Statsvetenskap så den blev godkänd och registrerad. Hade sökt Statsvetenskap C för vårterminen men efter lite strul och fundering lägger jag det åt sidan för ett tag.

Jag ska istället läsa två 7,5 poängskurser. Först och främst ska jag läsa Retorik 2, läste och klarade Retorik 1 under höstterminen och det är lika bra att fortsätta när ångan är uppe. Grymt rolig kurs med en kanonbra lärare så den rekommenderas varmt. Sedan ska jag också läsa Religion och Politik. Ska bli intressant att se hur kursen utvecklar sig och vad den handlar om. Huvudmålet med vårterminen är dock att slutföra min C-uppsats i Freds- och Konfliktvetenskap. Känner att målsättningen att kunna ta ut min kandidatexamen till våren är rätt smart. Nu får det vara sista terminen jag studerar på ett tag känner jag. Dags att komma ut i arbetslivet ordentligt istället.

Sedan hoppas jag jobbar på samma sommarjobb som jag hade förra året också. Bokskogen är en fantastisk golfbana och jag älskar greenkeeperyrket. Bara det jag skrivit hittills är rätt ambitiöst så vi börjar där. Till hösten får vi se vad som händer. Självklart finns möjligheten att söka masterprogrammet men just nu känns det inte aktuellt men vi får se. Jag känner mig rätt trött på att studera nu och det har ändå genererat 210 högskolepoäng så här långt. Har visserligen jobbat lite mellan mina studier så jag kan inte säga att jag pluggat heltid sedan hösten 2007 men jag har ändå varit inne i den akademiska världen lite för länge även med min avbrott för jobb. Närmsta två månaderna kommer jag dock åter gräva ner mig i Iran och kärnvapenfrågan för nu ska uppsatsen bli klar!

Kommentera

