Då är vi igång med jobbet

Nu har jag jobbat 2 dagar för Kristdemokraterna som ombudsman här nere i Skåne. Det här jobbet kommer bli riktigt kul även om jag just nu känner mig aningen förvirrad. Det är många datum jag ska lära mig utantill och det är många saker som ska förberedas men jag ser det så här. Organisation är kul, kampanj är kul, att möta människor är kul och allt detta är en del av att jobba som ombudsman vilket gör mitt nya jobb till perfekt för mig. Jag har också idag fått göra mitt första LA-besök. Alltså jag har varit i Skurup och träffat lokalavdelningen där. Alltid kul att träffa kristdemokrater som vill förändra och kämpa för ett bättre samhälle.

Lite lästips från dagen:
Ett parti för alla? – Västervikstidningen
Rätt av KD att lyfta vården – Dagen
Bara en vanlig Svensson – Jönköpingsposten
KD och C vill ändra på strandskyddet – Västervikstidningen
Skapa generösa regler för vem som får hyra – Helsingborgs Dagblad
KD vill stjäla röster från M – Dagen

Titta gärna på Alf Svensson också i Min Sanning

Lämna en kommentar