Tack för förtroendet

Jag vill tacka för det förtroende jag idag fick på Kristdemokraterna i Skånes Höst- och Nomineringsstämma i Hörby. Då jag jobbar som ombudsman betyder stämman att jag inte riktigt kan hänga med i diskussionerna som pågår under stämman då jag behöver fixa saker hela tiden. Att då få höra att man blivit nominerad att stå som 5:e namn på Malmös riksdagslista är oerhört hedrande. Jag kommer också vara kryssbar på plats nr 7 på regionlistan i Malmö och sedan tidigare står jag på 19:e plats på Kristdemokraternas nationella Europaparlamentslista.

Det är oerhört hedrande att få representera ett parti på en så framskjuten placering på listorna, särskilt på riksdagslistan. Kristdemokraterna är ett oerhört viktigt parti i den svenska politiken som lyfter värderingsfrågor och sätter familjen i fokus. Att få representera det man själv redan tycker är som jag redan sagt hedrande men också roligt. Det ska bli kul att få kämpa både som ombudsman och kandidat i valrörelsen 2014. Det är självklart jag gärna ser att väljare kryssar mig personligen men det viktigaste är att Kristdemokraterna växer i hela Sverige. När nästan alla andra partier trängs i mitten är det extra viktigt att vara en tydlig röst för borgerligheten så att inte det sunda förnuftet glöms bort i den svenska debatten.

1472857_10151813714878520_1131778515_n

Kommentera

