Det var ett tag sen

Det var ett tag sedan jag tog mig tid att skriva något här på bloggen. Som ombudsman och tf. ordförande för Kristdemokraterna i Malmö är tiden inte det jag har bäst av just nu. Har kört rätt hårt med instagrams funktion ”dela” för twitter och Facebook.

Har varit i Ystad idag tillsammans med Lars Adaktusson. Vi var först på Stadsbiblioteket där Europa Direkt anordnade en öppen träff för allmänheten. Lars berättade om sin kandidatur till Europaparlamentet och sin vision för Europa. Efter besöket på biblioteket var vi tillsammans med Kristdemokraterna i Ystads gruppledare i kommunfullmäktige på studiebesök i Ystads Hamn. Det var riktigt intressant att höra om den växande passagerartrafiken till Polen via Ystads Hamn samt hur Bornholm-förbindelsen är tidsberäknad för att synka med Öresundstågen till Köpenhamn. Efter en fullspäckad dag så var vi också med på KD Ystads årsmöte. Lars höll ett inledningstal innan jag sedan satt årsmötesordförande.

Fick också tid att prata med Lars själv i bilen idag angående hans lysande artikel och kritik mot Carl Bildts besök i Iran. Jag tillhör väl den delen av befolkningen som alltid beundrat Carl Bildt. Dock förstår jag verkligen inte hur ens Bildt kan överväga, och faktiskt genomföra, ett statsbesök till en regim som kidnappar och för bort sin egen befolkning för att de ens pratar om frihet.

Min övertygelse när det gäller Iran och hur övriga världssamfundet ska behandla relationerna med Iran är totala sanktioner. Iran måste förändras och det sker inte via positiv PR och ett besök av vår utrikesminister. I Iran existerar knappt termen mänskliga rättigheter och regimen måste förändras. Iran måste genomföra förändringar och vi kan aldrig tillåta att Iran utvecklar kärnvapen. Iran måste stoppa sin anrikning av uran.

Ni kan läsa om Lars artikel och reaktioner här: Exp, Ab 1, Ab 2, VI,

67872_10151959217223520_1709217324_n

 

Kommentera

