Full fart framåt, vi ska tillbaka!

Blev intervjuad av Sydsvenskan igår, första intervjun med mig som förstanamn. Jag blev intervjuad som Kristdemokraternas förstanamn och självklart blir man lite nervös i den situationen, men det är också roligt. Jag tror verkligen Kristdemokraterna behövs i Malmö.

Jag tycker dock det är lite tråkigt att infallsvinkeln från Sydsvenskan var att peka på att det var interna stridigheter som avgjorde att Kristdemokraterna tappade sitt kommunfullmäktigemandat 2010. Kanske det var så, kanske inte. För mig är det på sätt och vis irrelevant. För mig är det viktiga nu att vi ska tillbaka och jag säger samma sak som jag sa igår i intervjun, även om det inte står med. För mig är inte det viktigaste att det blir just jag som kommer in i kommunfullmäktige utan att en kristdemokrat kommer in igen, helst flera stycken. Självklart vill jag komma in men för mig är partiet viktigast och vi behövs i Malmö.

Vi har ett tufft jobb framför oss men jag är helt övertygad om att den lista som årsmötet antog med de 16 namnen kommer samarbeta för att vi ska tillbaka. Jag tror också vi har en bra mix med förnyelse, erfarenhet och olika valfrågor bland oss som står i toppen på listan.

Kommentera

