SVT:s valkompass

Då var det ett tag sedan man skrev här igen. Har åter alldeles för mycket att göra för min egen skull och tänker inte lova bättring på studs men jag vet om att om en blogg ska vara relevant ska man också producera inlägg.

Nu tänkte jag dock lyfta fram SVT:s valkompass och min profilsida. Gör gärna testet och kolla om jag är rätt kandidat för dig att kryssa i EU-valet den 25 maj.

I valet till europaparlamentet är det än mer viktigt att hitta ”rätt” kandidat då Sverige ”bara” har 20 platser totalt. Kristdemokraterna däremot är största partigruppen i Bryssel så den svenske kristdemokraten som får 5 år i Bryssel hamnar mitt i ”makten” om man vill uttrycka det så. En röst på en kristdemokratisk politiker kan med andra ord ge effekt på ett helt annat sätt än vad andra partiers kandidater kan få.

Visar mina resultat nedan:

Parti Toppkand

Kommentera

