Positiv mätning i dagens Sydsvenskan för KD

Även när man har semester får man prata med journalister, speciellt när Sydsvenskan idag publicerat en egen opinionsundersökning som man låtit Demoskop genomföra. Enligt nämnda undersökning så kommer Kristdemokraterna i Malmö åter finnas representerade i kommunfullmäktige i Malmö efter valet den 14 september. Jag säger som jag sa till journalisten en gång till, det är på valdagen vi ser om vi kommit tillbaka till fullmäktige. För mig och mina partivänner är det bara att kavla upp ärmarna och jobba stenhårt.

Malmö behöver en ny politik och ett nytt politiskt styre. Jag ser också nödvändigheten av att Kristdemokraterna då självklart är en del av denna förändring som Malmö verkligen behöver. Den rödgröna röran har styrt för länge.

Artikeln och undersökningen finner ni här. Intervjun och mina kommentarer finner ni här. Jag har också skrivit kommentarer på Kristdemokraternas hemsida som ni finner här. Ni finner också en uträkning som Sydsvenskan gjort här sen också som visar att dagens undersökning skulle gett oss 2 mandat. Glöm inte, valet avgörs den 14 september så gå och rösta på Kristdemokraterna.
10310958_643543382395557_4638198132021253792_n

Kommentera

