Stolt och tacksam

Efter en lång vecka med mycke jobb så blev jag riktigt glad när jag kom hem idag. Det fanns nämligen ett brev och en present från Småföretagarnas Riksförbund. Det är med stolthet jag kommer bära denna pin så ofta som möjligt.

Jag som är uppväxt i en småföretagarfamilj blir verkligen extra glad för detta. Dessa frågor är kärnan i varför jag engagerade mig från början. Det är alldeles för svårt att driva företag i Sverige idag och speciellt småföretag. Det är inte politiker som skapar jobb, politiker kan skapa förutsättningar. Jag tror mig tillhöra den skara politiker som verkligen vill jobba för att utveckla småföretagandet i Sverige och det sker genom sänkta arbetsgivaravgifter, slopat sjuklöneansvar och mindre regelkrångel.

IMG_2527

Kommentera

